Antoni Grau Escola de Formació de Yoga Integral
Eduquem en Humanitat Sensibilitat i Saviesa. Transmetem Yoga de Qualitat Escola de Formació afiliada a la Federació Catalana de Yoga. FCI
 
seminaris terrassa presencial/online 25 i 26 setembre 2021  L' Equilibri sobre els Peus Seminari Presencial i/o OnLine Seminari 25 i 26 setembre 2021 A qui va dirigit aquesta Formació ? Persones que necessitin fer un canvi profund a la seva vida a través del Yoga. Professors de Yoga que considerin reciclar, assimilar, practicar i dirigir amb tota l'amplitud i profunditat aquesta Tècnica. Persones que segueixen el Pla Educatiu de l'Escola de Formació de Yoga Integral Antoni Grau per exercir professionalment com a Instructor/es de Yoga, que finalitza amb el Procés d' Acreditació.
 Quin és el Mètode Formatiu que oferim? Mètode de transmissió experiencial i pràctic, assistit presencialment i/o online pel formador. L' habilitat de transmetre aquesta eina es desperta i queda assolida en tres fases: Execució, Perfecció i Subtilització. Es dedica un temps per cada fase i al final l’ espai adequat per posar en pràctica l'eina. Pràctica i estudi del material proporcionat amb l’assessorament continu del formador. Metodologia basada en el Yoga Integral.  La pràctica freqüent de postures d’ equilibri exigeix un perfecte control dels músculs posterior i el manteniment a nivell d’ un tonus adequat modulat; els elements musculars i articulars que entren en joc són carta d’ accés a una millor estructura i durabilitat: recordem principalment els músculs del sol plantar, dels bessons, de la nuca i de tots els músculs posturals. Aquesta pràctica manté una bona estructuració del sistema nerviós; permet el reconeixement i la millor utilització possible de l’ espai en que ens movem. Una de les característiques de l’ envelliment psicològic (excloent totes les patologies neurològiques freqüents en edats avançades) és la pèrdua freqüent del sentit de l’ orientació espacial que té com a conseqüència la pèrdua d’equilibri més elemental: observem quan freqüentment les persones d’ edat avançada marxen amb vacil·lació i separant les cames per fer més gran el polígon de sustentació. Considerem que les postures d’ equilibri ens permeten conservar una bona integració cervell - cerebel. Això explica innegablement les repercussions sobre el pla psicològic. Per accedir a una postura d’ aquest tipus, es necessària una atenció continuada i una gran concentració: tota distracció provoca directament la pèrdua de l’ equilibri. Aquesta atenció, exclusió d’ altra preocupació, té evidents repercussions sobre el comportament en general, ens predisposa a viure intensament l’ ara i l’ aquí, i a accedir a qualsevol gest i acció amb la mateixa qualitat de concentració. Podem veure altra implicació psicològica que ens indica un canvi de comportament: la dificultat evident d’ aquestes postures explica que els desencisos són freqüents: el practicant desfà de seguida el seu equilibri, o bé el manté de manera inestable, breu, o està insatisfet. És en aquest moment que és saludable deixar de costat aquest petit “jo” que té tendència a la culpabilitat, a la comparació amb els altres, a abandonar tot esperit de competició envers un mateix i envers als demés. Per això és intel·ligent guardar aquesta força de determinació per, progressivament, arribar a l’ objectiu buscat. Oi que ens estem confrontant diàriament amb aquestes situacions en la vida quotidiana?. És bo saber-les viure amb la mateixa tranquil·litat sense crispació sobre el desig d’ obtenir massa ràpid una recompensa pels esforços realitzats? Aquestes reflexions a propòsit de l’ anàlisi de l’ equilibri del cos humà permeten constatar, una vegada més, les estretes interaccions que presideixen el funcionament harmoniós del nostre ser en la seva globalitat. Ens inciten a meravellar-nos davant de la precisió de les postures de Yoga i les seves implicacions en un desenvolupament total i una millor integració de les nostres facultats per nosaltres i per accedir al nostre entorn. Saludem el geni intuïtiu dels nostres mestres a qui mancaven, en l’època on vivien les precisions científiques a les que nosaltres tenim accés; i també al seu do d’ observació i humilitat propugnada en l’ acció per aconseguir un accés a les potencialitats que, en nosaltres, esperen pacientment el seu desplegament per atendre a la plenitud.  Dissabte, matí 25 setembre 2021 De l' equilibri sobre dos peus a un peu. Quines són les claus per assolir, experimentar i practicar els Âsana d' Equilibri sobre els Peus ? 1. Equilibrar les polaritats, essència del Yoga 2. El Yoga com un camí que uneix la terra i el cel, la força material i la potencia interior 3. L' equilibri entre el fer i el deixar fer (abhyâsa i vairâgya) 4. L' altre i tu com un camí personal i de relació (yama i niyama) 5. La fermesa i la comoditat per obtenir l' equilibri El yogui/ni amb l' equilibri surt de la visió dualista del món que modela la realitat, per iniciar el camí de la seva pròpia realitat. Havent equilibrat i unit el seu món interior, amb actitud d' alegria i felicitat, es prepara per compartir la seva bondat i equilibri amb el món sencer. Dissabte, tarda 25 setembre 2021 L' Equilibri, Escola de l' Ara i Aquí. L’ Equilibri sobre els peus és l’ Escola de l’ Ara i Aquí, l’ Escola d’ entrenament per viure l’ instant, per viure el moment, per calmar la distracció i la dispersió, que ens instal·la en el que va passar i en el que ha de passar, en definitiva del moment. La noció d’ equilibri base és la fusió dels contraris, d’ un parell d’ oposats entre els que es situa, en alguna part, un punt d’ equilibri. Ho confirma l’ etimologia llatina: equa libra, “tenir la balança igual” entre dues forces. El mot balança connota a la seva vegada finesa d’ observació, paciència, qualitat d’ escolta, precisió, pensament just, sensibilitat, en definitiva totes les qualitats que es troben intrínsecament en el treball postural dels equilibris. D' aquesta manera, trobar o retrobar l’ equilibri, és admetre dues evidències: l’ equilibri es situa sempre “entre” dues forces, entre dues polaritats, on les característiques són canviants, el que significa un permanent ajustament. Parlant de polaritats, molt ha estat escrit sobre les “deu recomanacions del Yoga”: yama (cinc actituds exteriors) i niyama (cinc actituds interiors) i sobre tot com a vegades s’ han anomenat. Sovint trobem aquests elements impregnats d’ una moral cristiana mal interpretada. D’ altres a vegades prefereixen ignorar-les pura i simplement. Per això, aquest “codi ètic” és prova d’ una remarcable coneixença psicològica, i també és incontestable si es vol realment progressar en Yoga. De fet és una de les més potents polaritats posades al servei de la vida quotidiana del Yogin. És una sèrie d’ apunts precisos, que permeten saber on som en cada moment i en cada instant: l’ ara i aquí, i particularment en els instants de dubte o patiment. Yama, és l’ esforç per abandonar progressivament l’ ego, la seva empenta i les contradiccions implícites. Niyama, és caminar d’ instant en instant: ara i aquí, vers la consciència i la transparència essencial. L’ un i l’ altre són testimoni de l’ immens potencial anomenat Amor de l’ humà. Diumenge, matí 26 setembre 2021 Naṭarājāsana: La Dansa de Śiva En el Kūrma Purāṇa, Ṡiva es diu a ell mateix: “Jo sóc l’ Origen, el Déu que mora en la beatitud. Jo, el Yogui, que Dansa Eternament” (II,4,33). Havent dit això, el Senyor dels yogui, el Déu Suprem, dansa, mostrant la seva realitat formidable i Suprema (II,5,1). Ṡiva, més que Viṣṇu, es complau amb el joc de la multiplicitat. I és qui expressa essencialment aquests diàlegs en la dansa. Experimenta per nosaltres aquesta “emoció estètica que neix de l’ acord de l’ ànima amb allò permanent, sigui per empatia i re creació de la imaginació” , el que permet el sabor “d’ una experiència unificada i mística”. La dansa, més que qualsevol altra actitud, és l’ ocasió d’ experimentar la totalitat divina, existint tres tipus de dansa essencial per Siva: per compte d’ ell mateix per excel·lència, aixecant els vels de la il·lusió que fan aparèixer aquest món com real, és la dansa nadantā; aquella dansa que el fa reconèixer com el Mestre de la dansa, Naṭarāja davant l’ assemblea dels Déus que està al centre de l’ Univers. Diumenge, tarda 26 setembre 2021 Teoria, Metodologia i Yoga Nidrā.
 Dates i horaris: Dissabte 25 setembre 2021 Matí 08:00 a 13:00. Tarda 16:00 a 19:00. Diumenge 26 setembre 2021 Matí 08:00 a 13:00. Tarda 16:00 a 18:00 (Repàs Teoria i Yoga Nidrā)  iNFO i inscripcions: info@antonigrau.cat - whatsapp: 678 879 065
 Lloc: Centre de Yoga YOGUINYOGA, Carrer d’ Antoni Torrella,1, Entl.1a, cantonada Rambla (a 1 minut dels Ferrocarrils Generalitat Catalunya –FGC). TERRASSA. www.yoguiniyoga.com